Ny, fast stilling: Brenner du for formidling, fundraising og psykisk helse?

Vi ansetter nå en innsamlings- og kommunikasjonsrådgiver. Resultatene av arbeidet ditt vil være avgjørende for å styrke støtten og tilbudene til de som lever med bipolar lidelser og pårørende. Du vil aktivt bidra til å gjøre en forskjell for folk.

I dag mottar Bipolarforeningen store deler av inntektene gjennom offentlige tilskuddsordninger. Vi har som mål å stå enda stødigere på egne bein økonomisk, og søker derfor deg som kan bygge opp innsamlingsarbeidet i forening og samtidig bistå i foreningens viktige kommunikasjonsarbeid.

I stillingen vil du både jobbe med innsamling og kommunikasjon

I 2023 startet vi så smått opp med å rekruttere givere i foreningen, og vi gikk raskt fra to til nesten 200 faste givere. Vi ser at det er et stort potensial for flere givere, og har et ambisiøst mål om å doble antall givere innen 2026. Vi trenger din ekspertise og engasjement for å realisere det.

Du er en som evner å kommunisere komplekse temaer, og formidler budskap på en enkel og engasjerende måte. Du er fremoverlent og uredd for å be om støtte i form av givere og medlemmer til en viktig sak. Samtidig evner du å skape engasjerende innhold i sosiale medier, nyhetsbrev og på nettsiden vår bipolar.no.

Det er et pluss om du har erfaring med bipolar lidelse, men det er ikke et krav.

Siden det er en ny stilling vil du få muligheten til å være med å forme denne.

Her er dine sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver, slik vi ser det for oss:

• Utvikle, implementere og følge opp en helhetlig innsamlingsplan/-strategi med giverløp og takkesamtaler
  • Planlegge og koordinere rekrutteringskampanjer (givere og medlemmer)
  • Skrive og sende ut nyhetsbrev til givere, medlemmer og andre følgere
  • Jobbe sammen med leder for kommunikasjon i å produsere innhold til foreningens kanaler på sosiale medier og på nettsiden vår, samt besvare henvendelser og kommentarer

I tillegg vil du:

• Bistå med å besvare henvendelser til foreningens sentralbord
  • Bistå i planlegging og gjennomføring av markeringer av merkedager som verdensdagen for psykisk helse, bipolardagen og pårørendedagene, samt bistå i arbeidet med større arrangementer som frivilligsamlinger og årsmøte.

Om Bipolarforeningen

Bipolarforeningen Norge er en landsdekkende, frivillig medlemsorganisasjon av og for personer med bipolar lidelse og pårørende. Vi skaper møteplasser, arrangerer kurs og tilbyr likepersonsamtaler. Foreningen jobber for at brukerstemmer blir hørt og at brukere skal være representert i råd og utvalg. Blant våre kjerneoppgaver er å spre informasjon og kunnskap om bipolar lidelse. Vi kjemper mot stigmatisering av psykiske lidelser, spesielt bipolar lidelse.

Foreningen er i vekst, og vi er i dag 1856 medlemmer, 114 frivillige og fem ansatte i sekretariatet. Les mer om oss og hvordan vi jobber her.

Vi søker deg som har:

• Høyere utdanning eller kurs innen områdene kommunikasjon, journalistikk, markedsføring eller fundraising. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for formell utdanning.
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring
  • Teft for godt innhold overfor våre medlemmer og følgere – og forståelse for hvilket innhold som fungerer på ulike plattformer – enten det er digitalt, visuelt eller trykte medier
  • Grunnleggende forståelse og erfaring med bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter (Facebook, Instagram)
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

• Brenner for psykisk helse, og ønsker å jobbe for å skape et rausere samfunn med bedre psykisk helsehjelp til de av oss som trenger det
  • Personlig initiativ og at du er selvdreven er viktige egenskaper. Vi er et lite team på i dag fem dyktige ansatte. Du som innsamlings- og kommunikasjonsrådgiver kommer til å jobbe spesielt tett med leder for kommunikasjon, CRM-rådgiver og generalsekretær.
  • Er positiv, pålitelig og engasjert
  • God på å se muligheter
  • Evner å jobbe strukturert og målrettet for å nå fastsatte innsamlingsmål.
  • Motiveres av fremdrift og måloppnåelse

Det er ikke et krav, men et pluss hvis du har kompetanse/erfaring innen:

• Frivillige organisasjoner
  • CRM-systemer (vi bruker ProFundo)
  • Adobe-programmene Illustrator, Photoshop eller tilsvarende
  • WordPress eller lignende
  • Søkemotoroptimalisering
  • Påvirkning gjennom medier/presse
  • Politisk påvirkning

Vi tilbyr:

• Fast stilling i 100% med snarlig oppstart
  • Fleksibel arbeidstidsordning og lønn etter avtale. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.
  • Meningsfulle arbeidsoppgaver i en organisasjon som er viktig for mange
  • Godt arbeidsmiljø i et lite team med fem dyktige kollegaer
  • Kontor i fine lokaler i “Frivillighetens Hus” i Oslo, sammen med 10 andre organisasjoner
  • Trening i arbeidstiden
  • Muligheten til å jobbe hjemmefra etter avtale.

Den vi opplever som den sterkeste kandidaten vil tilbys stillingen, men vi oppfordrer spesielt menn til å søke.

Tiltredelse: Snarest

Sekretariatet i Bipolarforeningen. F.v: Bjørn (CRM-rådgiver/ansvarlig for Bipolarlinjen), Silje (leder for aktivitet og frivillighet og ass. gen.sek.), Nina (generalsekretær), Liv (leder for kommunikasjon) og Åshild (frivilligkoordinator).