Er du bekymret for at noen du kjenner har selvmordstanker?

Risikotegn, hva du kan gjøre for å hjelpe, krise- og hjelpetelefoner

Nødtelefoner og hjelpetjenester

Er du eller andre i akutt fare? Ring nødtelefonen 113!

Dersom du opplever et problem som du raskt trenger hjelp med, ring 116 117 (legevaktsentralen). Be om å få snakke med en psykiatrisk legevakt. Det er lettere for legevaktsentralen å hjelpe hvis man er tydelig på sine behov.

Syns du det er vanskelig å snakke med noen ansikt til ansikt? Da kan det være lettere å snakke med noen på telefon.

Bipolarforeningen har en egen likepersontjeneste. Her kan du som medlem bestille en telefonsamtale med en frivillig som erfaring med det å leve med en bipolar lidelse. Les mer om tjeneste og send inn bestilling her.

Mental helses hjelpetelefon – Si det med ord: TLF 116 123 (hele døgnet)

Kirkens SOS: TLF 22 40 00 40 (hele døgnet)

Kors på halsen – Røde kors-telefonen (for deg under 19 år): TLF 800 33 321 (hverdager kl 14 – 20)

Foretrekker du å skrive istedenfor å ringe? Da kan du få hjelp på disse nettsidene:

Kirkens SOS: www.kirkens-sos.no

Kors på halsen – Røde kors (for deg under 19 år): www.korspahalsen.no