Porsgrunn: Møt Bipolarforeningen på stand!

Når 3. oktober 2023 18:00 - 3. oktober 2023 20:30

Møt Bipolarforeningen på stand under Verdensdagen for psykisk helse på Kulturhuset Ælvspeilet tirsdag 3. oktober!

Bipolarforeningen stiller med stand, og publikum får oppleve et foredrag med Marius Sørlie, mental trener med bakgrunn innen idrettspsykologi og positiv psykologi.

Hver femte person i Norge har få eller ingen å vende seg til når de har det vanskelig, og det er flere som er ensomme nå enn før pandemien. For sårbare og marginaliserte grupper, er utenforskapet enda større. Forskning viser at det å gjøre noe meningsfullt sammen med andre er viktig for å motvirke ensomhet, utenforskap og psykiske belastninger, spesielt i urolige tider.

Dette skal Marius Sørlie snakke om, i sitt foredrag Sterk av motgang, med fokus på:
– Hvordan en kan snu sin indre dialog og få det bedre med seg selv?
– Hvorfor er jeg min største kritiker?
– Bruker du nok tid på det som er viktig for deg?

Det vil også være underholdning og innslag for verdensdagen.

I tillegg til Bipolarforeningen, vil det være stands fra andre bruker-, pårørende- og interesseorganisasjoner før og etter arrangementet.

Gratis billetter her eller i billettluka på Ælvespeilet.

Arrangementet er et samarbeid mellom Mental Helse Porsgrunn, A-larm, Pårørendesenteret PIVETE, Bipolarforeningen, SPISFO (Spiseforstyrrelsesforeningen) og Porsgrunn kommune.

Velkommen!