Nytt styre i Bipolarforeningen
Først ønsker vi å rette stor stakk til Jarle Jæger, for innsatsen han har lagt ned i foreningen over flere år! Jarle trådte ut av styret under årets årsmøte.
Årets valg innebar nye styremedlemmer og varamedlemmer. Trine Tuvnes ble gjenvalgt som styremedlem. Johanne Bjørnebye (tidl. vara) og Mette Kristoffersen (tidl. vara) gjør debut i styret og ble valgt som nye styremedlemmer. Jan Christian Ryenbakke, Morten Støbakk og Håkon Nordberg ble alle valgt til varamedlemmer for en periode på ett år under årsmøtet.
Gratulerer til det nye styret. Vi ser frem til det kommende året!
Leder: Marianne Lyche (2025-2027)
Nestleder: Lene F. Jordan-Johannessen (2025-2027)
Styremedlem: Trine Olsen Tuvnes (2026-2028)
Styremedlem: Marcus Gabrielsen (2025-2027)
Styremedlem: Mette Kristoffersen (2026-2028)
Styremedlem: Johanne Bjørnebye (2026-2028)
Første vara: Jan Christian Ryenbakken (2026-2027)
Andre vara: Morten Støbakk (2026-2027)
Tredje vara: Håkon Nordberg (2026-2027)
Kontaktinfo til styret og sekretariatet finner du her.
Årsberetning 2025
Kjære medlemmer, frivillige, samarbeidspartnere og støttespillere,
Det er med stor glede vi presenterer hva Bipolarforeningen har fått til gjennom 2025. Det har vært enda et år med vekst, stort engasjement, og en styrkning av foreningens posisjon som en støttespiller innen forskning, og et sted for samhold og tilhørighet for alle som er berørte av bipolar lidelse.
I denne rapporten kan du lese om foreningens 130 frivillige, som har arrangert 220 åpne treff. Frivillige operatører har besvart 846 samtaler i Bipolarlinjen, kursholderne har holdt mestringskurs for nesten 120 mennesker, samtaletjenesten har holdt 93 en-til-en samtaler, og frivillige fronter foreningens saker som bruker- og pårørenderepresentanter i råd, utvalg og forskningsprosjekter.
Vi retter en særlig takk til alle våre modige frivillige som våger å være åpne i media, som raust deler av sin dyrekjøpte erfaring og kunnskap, Som deler for å fremme håp om mestring i erfaringsforedrag, og for å bistå foreningen i den daglige jobben som gjøres for å fremme mer forståelse og redusere stigma.
Til alle dere som er frivillige, som deler raust av tiden deres og erfaringer for å hjelpe andre: Takk. Uten dere ville det ikke vært en Bipolarforening. Dere er grunnmuren vår, dere er essensen av alt vi er og gjør.
Bipolarforeningen skal være et givende og ledende fellesskap for berørte av diagnosen, og det er en stor tillitserklæring at stadig flere slutter seg til oss. Det er også gledelig at vi begynner å få et betydelig antall faste givere, som gir oss større muligheter og frihet til å jobbe for de sakene som er viktige for medlemmene våre.
Vi sender en stor takk til deg som støtter Bipolarforeningen. Sammen kan vi jobbe mot et samfunn hvor færre føler seg alene, og sammen skaper vi rom som gir tilhørighet og trygghet. Hos oss er du velkommen om du er pårørende eller har diagnosen. Hos oss er DIN kunnskap og erfaring viktig. For selv om vi vokser, har vi plass til flere. Takk for at du bidrar – vi håper du vil være med videre.
Med vennlig hilsen styreleder Marianne Lyche og generalsekretær Thea Hajum Utvik