Bli kjent med ny ansatt Åshild

Vi er veldig glad for å kunne ønske Åshild velkommen som vikarierende frivilligkoordinator i Bipolarforeningen! Bli bedre kjent med Åshild og jobben hennes her.
Foto: Johanna Martinsen Brygfjeld

Endringer i administrasjonen

Daglig leder Nina Antonov har permisjon fra midten av juni 2022, før hun kommer tilbake til Bipolarforeningen i sin ordinære stilling i august 2023.

Nåværende frivilligkoordinator Silje Gravaas trer inn i daglig leder-stillingen, og blir da vikarierende daglig leder i samme periode.

Åshild Edvarda Martinsen Brygfjeld er ansatt som vikarierende frivilligkoordinator i 100% stilling fra 1. juni, og i en 50% stilling fra 11. april til 1. juni.

April 2022: Vi er glade for å kunne fortelle at vi har fått med oss Åshild på laget som vikarierende frivilligkoordinator! Hun imponerte oss stort på intervju, og vi føler oss trygge på at hun vil gjøre en utmerket jobb for Bipolarforeningen.

Åshild har til nå vært frivillig i foreningen, og har blant annet ledet treff i Oslo og bestått likepersonskurs. Hun har selv diagnosen bipolar lidelse, noe vi ser på som en stor styrke inn i jobben der hun skal koordinere Bipolarforeningens frivillige.

I stillingen vil Åshild ha ansvaret for å koordinere og opprette åpne treff, oppfølging og kursing av foreningens frivillige og rekruttere nye frivillige. I dag har Bipolarforeningen over 80 frivillige rundt om i landet og vi ser en økt interesse og pågang for å bidra som frivillig.

Frem til 1. juni er Åshild ansatt i en 50% stilling, der hun vil få opplæring i arbeidsoppgavene og bistå nåværende frivilligkoordinator i arbeidet. Samtidig får Silje opplæring som daglig leder.

Kan du fortelle litt om deg selv?

Jeg er en 30 år gammel utvandret nordlending som har bodd i Oslo i to år til sommeren. Jeg har vokst opp i Korgen i Hemnes kommune, et lite sted med høye fjell og dype daler. Jeg er eldst av en søskenflokk på tre, i tillegg til seks dyresøsken (fire hunder og to katter). Overgangen fra å bo i en dal til å komme til det store Oslo har vært herlig, og jeg stortrives så langt i denne byen!

Vi er glade for at du har valgt å jobbe hos oss. Hvorfor ble det Bipolarforeningen?

Jeg har selv diagnosen bipolar lidelse type 1. Jeg var ganske ung da jeg opplevde symptomer for første gang, og fikk diagnosen allerede som 18-åring. Tanken om å kunne jobbe med noe relatert til psykisk helse etablerte seg tidlig, så da muligheten om å jobbe i Bipolarforeningen meldte seg, føltes det som om jeg var verdens heldigste!

• Jeg er så glad for at jeg får muligheten til å jobbe i Bipolarforeningen, og ser frem til å komme i gang!

Åshild Martinsen Brygfjeld

Fortell gjerne litt om en tidligere jobb og utdanning

Jeg har bakgrunn som lærer og en mastergrad i likestilling og mangfold. Jeg brenner for å tilrettelegge for mestring og finne ressurser hos mennesker som har opplevd motgang i livet. Min egen erfaring har vist meg at mine største ressurser ligger i eget levd liv, så det å kunne kombinere dette med min faglige kompetanse er en drømmemulighet!

Hva bruker du fritiden din på?

Jeg har vokst opp i en dal med skogen og fjellet rett utenfor døren. Det beste jeg vet er å ta med hunden min på tur hjemme i Brygfjelddalen. Nå bor jeg midt på Grünerløkka med naturen et godt stykke unna, så fritiden fyller jeg med kafébesøk, deltar på arrangementer og foredrag som interesserer meg og trener styrke på treningssenter. Jeg anser meg selv som en utadvendt introvert, så jeg stortrives når jeg får være alene. Samtidig er jeg glad i å være sosial, da gjerne gjennom den gode samtalen sammen med nære venner.

Har du en favoritt-serie, bok eller en podcast du vil dele med oss?

Jeg hører mye på podcast, og har nettopp skaffet meg abonnement på Podimo. For tiden hører jeg på Sofie Frøysaa og Janne Rønningen sin podcast “Unnskyld”, som handler om hvordan profilerte kvinner møter motstand fra media. Jeg hører også på “Lørdagsrådet”, “Pia og psyken” og “God bedring”. Hvis jeg virkelig skal slappe av setter jeg på ASMR på YouTube, også kjent som “hjernemassasje”. Hvis du ikke har prøvd det før, anbefaler jeg det virkelig!

Yndlingsserien min heter Little America. Denne serien er basert på sanne historier om livene til immigranter i USA. Den viser oss hvordan mennesker i møte med hverandre og de utfordringene livet kan gi kan leve gode liv hvis de bare får sjansen.