Samarbeid med Bipolarklinikken

Spesialpoliklinikken tilbyr behandling og oppfølging av pasienter med bipolar lidelse og søvnrelaterte sykdommer

Bipolarteamet har følgende arbeidsoppgaver: 1. Utredning i forhold til Bipolar lidelse, 2. Kurs for mennesker med bipolar lidelse, 3. Individuel opplæring om bipolar lidelse med vekt på tiltak for å forebygge nye sykdomsepisode, 4.Oppstart eller ny vurdering av forebyggende medikamentell behandling ved bipolar lidelse.

Pasienter henvises til utredning fra andre behandlere i Psykisk Helsevern, fra spesialistpraksis og fra fastleger. Noen pasienter går i behandling over tid ved poliklinikken, de fleste fortsetter hos henvisende behandler. Det gis undervisning og opplæring til pasienter og pårørende. Mange av pasientene deltar i forskningsprosjekt som utgår fra bipolarklinikken. Bipolarklinikken deltar i et utstrakt forskningssamarbeid nasjonalt og internasjonalt.

Vi i bipolarforeningen samarbeider med bipolarklinikken i forhold til mestringskurs og foredrag.

Les mer om bipolarklinikken her

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern